تکنیک های سئو برای موبایل

سئوی اپلیکیشن چیست؟ + تکنیک‌های کاربردی سئو اپلیکیشن موبایل ادیوری

معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. همین کارها را باید برای سایت یا لندینگ پیج خود هم انجام دهید تا رتبه‌های برتر را از آن خود کنید؛ یعنی از طریق همین روش‌ها، برای سایت لینک بگیرید. در این بخش، مهم‌ترین نکات و تکنیک‌ها را با شما در میان می‌گذارم تا بتوانید هم کاربر جدید بگیرید و هم بیش از قبل شناخته شوید. همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، تفاوت این جایگاه با حالت اول این است که فقط یک اپلیکیشن به کاربر نمایش داده می‌شود.

این مورد با ترغیب مشتری به هرچه سریع‌تر کلیک کردن روی لینک شما، موجب افزایش نرخ کلیک خواهد شد. لینک‌های شکسته (Broken Links)، به لینک‌هایی گفته می‌شود که مقصد آن‌ها یک صفحه مشکل‌دار (اغلب با ارور 404) است و دنبال‌کردن آن‌ها هیچ ارزشی ندارد. از طرفی وجود این لینک‎ها در یک صفحه، آن را در نظر گوگل بی‌اهمیت جلوه می‌دهد. با ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول یا Screaming Frog این لینک‌ها را پیدا کرده و آن‌ها را حذف کرده یا مقصدشان را تغییر دهید. تعداد کل صفحات وب‌سایت را بر میانگین تعداد صفحات خزیده‌شده در یک روز تقسیم کنید. اگر به عددی حدود ۳ رسیدید (یعنی کل صفحات تقریباً ۳ برابر این میانگین بود)، وضعیت کرال باجت مطلوب است.

سئو موبایل، راهکاری برای تبدیل سایت شما به یک فروشگاه آنلاین مرتب و جذاب برای کاربران موبایلی است. گوگل در جدیدترین آپدیت‌های خود از فناوری AMP یا صفحات موبایل پرشتاب رونمایی کرد. AMP مخفف عبارت Accelerated Mobile Pages است و هدف آن ارائه تجربه‌ای سریع و روان برای کاربران موبایل است. به زبان ساده، این فناوری باعث می‌شود صفحات وب به‌گونه‌ای طراحی شوند که در دستگاه‌های موبایل بسیار سریع‌تر بارگذاری شوند و دسترسی به محتوای اصلی سایت راحت‌تر باشد. در دنیای امروز، جایی که تلفن‌های همراه به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌اند، دسترسی به اطلاعات و خدمات از طریق گوشی‌های هوشمند به سرعت در حال افزایش است.

کاربران انتظار دارند سایت‌ها در دستگاه‌های موبایل سریع بارگذاری شوند و گوگل نیز به سایت‌هایی که سرعت بالاتری دارند، رتبه بهتری می‌دهد. بهینه‌سازی تصاویر، استفاده از کش، و کاهش حجم کدها می‌تواند به بهبود سرعت سایت کمک کند. به مجموع فرایند بهینه سازی وب سایت برای نمایش مناسب در موبایل و تبلت سئو موبایل می‌گویند. سئو موبایل به فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت برای نمایش بهتر و عملکرد مناسب در دستگاه‌های تلفن همراه مانند موبایل و تبلت گفته می‌شود. این بهینه‌سازی شامل تنظیمات و تغییراتی است که تجربه کاربران موبایل را بهبود می‌بخشد و سایت را در نتایج جستجوی گوگل برای کاربران موبایل بهتر نشان می‌دهد. در واقع بعد از انتشار این الگوریتم، گوگل اولویت رتبه بندی را به نسخه موبایل سایت ها داد.

ولی با الگوریتم جدید در هر شرایطی نسخه موبایل سایت معیار گوگل برای تصمیم گیری در مورد جایگاه و ارزش یک صفحه خواهد بود. در روش داینامیک سروینگ، صفحات مختلفی از سایت شما وجود دارد که با توجه به دستگاه کاربران تغییر کرده و به او نمایش داده میشود. در اینجا یک چک لیست مفید سئوی موبایل برای سئوکاران و صاحبان وب سایت آورده شده است. Core Web Vitals (CWV) معیارهای سرعتی هستند که Google از آنها برای درک نحوه تجربه کاربران از یک صفحه وب استفاده می کند. این به سادگی سرعت، پاسخگویی و ثبات بصری وب سایت ها را اندازه گیری می کند. علاوه بر این، کلمات کلیدی دم بلند بیشتر توسط افرادی که در حال تصمیم گیری برای خرید هستند استفاده می شوند.

اطلاعات صفحه در فهرست ایندکس گوگل ذخیره می‌شود تا برای جستجوی کاربران در دسترس باشد (اطلاعاتی مانند محتوای اصلی، متادیتا (Meta Data) و ساختار صفحه). ایندکس یک پایگاه‌داده بزرگ است که تمامی صفحات کشف‌شده را برای بازیابی سریع (به‌منظور نمایش به کاربران) ذخیره می‌کند. هرچه مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت بیشتر شود گوگل این سیگنال را دریافت می‌کند که وب‌سایت شما برای کاربران مفید است به همین دلیل رتبه و اعتبار سایت شما در نتایج جستجو به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متن‌های بی‌معنی، تزریق بی‌خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. سئو اپلیکیشن موبایل به‌معنای بهینه‌سازی اپلیکیشن برای قرارگرفتن در رتبه‌های برتر صفحهٔ نتایج جست‌وجو است.

سرور شما براساس نوع مرورگر و سایز صفحه نمایش تشخیص میدهد که کاربر با موبایل وارد شده یا با دسکتاپ. در ادامه متناسب با هر کاربر نسخه موبایل یا دسکتاپ با کدنویسی های مجزا در دسترس کاربر قرار میگیرند. در این مقاله ابتدا فهمیدیم که سئو موبایل چیست، با اهمیت الگوریتم Mobile-First Index آشنا شده و در نهایت مهم ترین نکات و تکنیک های سئو کردن سایت برای موبایل را یاد گرفتیم. عملا فعال سازی AMP باعث میشود کاربران شما تجربه کاربری بهتری داشته و البته گوگل هم اعتبار بیشتری برای تان در نظر بگیرد. به طور خلاصه میتوانید با کمک افزونه وردپرسی AMP این قابلیت را در سایت تان فعال کنید.

علاوه بر این برای رسیدن به اطلاعات صحیح در مورد چیز هایی که نمی دانیم هم روزی چند بار در گوگل سرچ می کنیم. اگر بخواهید آمار حدودی بدهید، چند بار جستجوهایتان با گوشی موبایل هوشمند بود و چند بار با لپتاپ یا کامپیوتر؟ با توجه به آمار ها، بیش از 60 درصد تمامی جستجوهای سطح وب با سیستم تلفن همراه (موبایل) انجام شدند. این آمار باعث شده که بسیاری از وبسایت ها برای سئو موبایل سایت خود فکری بکنند. با استفاده ازاین ابزار سایت شما تجزیه و تحلیل می‌شود و اگر مشکلی در سئو سایت موبایل شما وجود داشته باشد به شما اطلاع می‌دهد، همچنین با آزمایش کردن برروی سایت شما متوجه می‌شود که سایت شما مناسب دستگاه های تلفن همراه است یا خیر. امروزه جستجوهای محلی، به‌خصوص از طریق موبایل، یکی از رایج‌ترین رفتارهای کاربران است.

گروه طراحی آوا با بهره گیری از دانش تیم فنی خود در این زمینه و با رعایت اصول سئو, الگوریتم‌های گوگل, بهینه سازی محتوا و تصاویر, لینک‌سازی های داخلی و خارجی و تکنیک های دیگر کمک می‌کند تا سایت شما در نتایج برتر گوگل قرار گیرد. بله، گوگل به شدت بر تجربه کاربری در دستگاه‌های موبایل تمرکز دارد و استفاده از پاپ‌آپ‌های مزاحم می‌تواند به سئوی سایت شما آسیب بزند. پاپ‌آپ‌هایی که تمام صفحه را پوشش می‌دهند و مانع دسترسی کاربر به محتوا می‌شوند، ممکن است باعث تنزل رتبه سایت در جستجوهای موبایلی شوند. بودجه خزش (Crawl Budget)، تعداد صفحاتی است که ربات‌های گوگل (Googlebot) می‌تواند در یک بازه زمانی مشخص، بخزد. منظور از خزش (Crawling) فرایندی است که در آن، ربات‌ها اطلاعات صفحات وب را بازدید و جمع‌آوری می‌کند. در این صورت، ۲۵ روز طول می‌کشد تا گوگل کل صفحات را کرال کند و این زمان زیادی است!

این صف ممکن است شامل URLهای جدید، به‌روزرسانی‌شده یا URLهایی باشد که در گذشته گوگل آن‌ها را خزیده و نیاز به بررسی دوباره توسط کراولرها (crawlers) دارد. اولویت‌بندی URLها بر اساس عواملی مانند اهمیت صفحه، لینک‌سازی‌های داخلی، داده‌های ساختاریافته و سایر سیگنال‌های سئو انجام می‌شود. دلیل دیگری که اهمیت زیادی دارد این است که قرار دادن ویدئو و پادکست در سایت باعث می‌شود کاربران زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند این امر تاثیر قابل توجهی بر سئوی سایت شما دارد. یک از فاکتورهای مهمی که جزو تکنیک های سئو محسوب میشود و تاثیر خیلی زیادی بر بهینه کردن سرعت وب سایت دارد یکی از این بخش‌ها مربوط به قالب وب‌سایت است. علاوه بر این استفاده از تگ alt برای تصاویر نیز یک عامل مؤثر در سئو است تگ alt متنی است که در صورت عدم نمایش تصویر به جای آن نمایش داده می‌شود این متن به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای تصویر را بهتر درک کنند. برای این کار، از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و همچنین خود گوگل استفاده کنید.

AMP یا Accelerated Mobile Pages به معنای صفحات بهینه شده برای موبایل، یکی از پروژه های گوگل برای ترغیب کاربران به استفاده از موتور جستجوی گوگل است. اگر وبسایت وردپرسی دارید خیلی آسان می توانید با استفاده از افزونه ها این قابلیت را به سایت خود بیاورید. پس اگر می‌خواهید بیش از نیمی از مشتری‌های بالقوه‌تان را نادیده نگرفته باشید، واجب است که سایتتان را برای موبایل بهینه کنید. در این مطلب از آکادمی نوین همراه ما باشید تا در 10 دقیقه، مطالبی را در مورد سئوی موبایل بیاموزیم که یک عمر مشتری‌های شما را حفظ می‌کند. این ابزارBrowserstack می‌تواند وب سایت شما را از جهت سازگاری با موبایل در بسیاری از دستگاه‌ها آزمایش کند، همچنین می‌توانید با استفاده از این ابزار مشاهده کنید که سایت شما در دستگاه‌های دیگر چگونه به نظر می‌رسد.

در حالی که تصاویر پرحجم ظاهر سایت را جذاب می‌کنند، اما اگر باعث کندی بارگذاری شوند، کاربران سریعاً سایت را ترک می‌کنند. این رفتار کاربران به‌طور مستقیم روی سئو داخلی و رتبه سایت شما تأثیر منفی خواهد داشت. در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای و کاربرپسند برای هر کسب‌وکاری امری ضروری است. طراحی سایت با وردپرس به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها، انتخابی مناسب برای بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌هاست. گروه طراحی آوا با ارائه خدماتی همچون طراحی سایت شرکتی، سازمانی، فروشگاهی، اعتباری و اقساطی با وردپرس فارسی و همچنین بهینه‌سازی و سئو سایت با بیش از یک دهه فعالیت آماده رشد و بهبود وضعیت سایت شماست. در این روش نسخه موبایل و دسکتاپ سایت هر دو در یک آدرس مشاهده میشوند.

برای بهبود طراحی سایتتان به نحوی که بیشتر با موبایل سازگار باشد، دوراه وجود دارد. اگر خودتان مهارت سئو را یاد نگیرید، همواره به متخصصان این حوزه وابسته خواهید بود و این موضوع می‌تواند در بلندمدت هزینه‌های زیادی برای شما به همراه داشته باشد. اما با یادگیری سئو، نه‌تنها در مدیریت سایت خودکفا می‌شوید، بلکه می‌توانید این دانش را به منبعی برای کسب درآمد تبدیل کنید. هر زمان که کار به پایان رسید و سایت موبایل شما بهینه شد به گوگل اطلاع دهید تا سایت شما بررسی و ایندکس کند. به همین دلیل است که سرعت سایت برای سال ها یک عامل رتبه بندی بوده است و گوگل به طور فزاینده ای بر رفع این مشکل رایج تمرکز می کند. اگر از وردپرس استفاده می کنید، به احتمال زیاد سایت شما واکنشگرا است و می تواند با همه صفحه ها سازگار شود.

تیم تحریریه سایت پرش مارکتینگ، تیمی متشکل از نویسندگانی خبره در حوزه های سئو، طراحی سایت و مارکتینگ است که جدیدترین و تخصصی‌ترین مطالب را برای بهبود رتبه سایت، جذب مشتری و پیشرفت کسب‌وکار شما تهیه می‌کند. تبلیغات در نتایج موتورهای جستجو، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات گرافیکی همه از روش‌های عالی برای جذب کاربران و برندسازی هستند. آیا فقط می‌خواهید ترافیک بیشتری داشته باشید یا می‌خواهید مکالمات مربوط به محصولات خود را افزایش دهید؟ هر هزینه‌‌ای که برای تبلیغات می‌کنید، دارای مزایا و معایبی است. ابزار تست موبایل بینگ یک ابزار تست موبایل پسند وب سایت می‌باشد که توسط بینگ توسعه یافته و مدیریت می‌شود. بینگ به صورت گسترده‌ای به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجو در دنیا بعد از گوگل در نظر گرفته شده است شما می‌توانید با استفاده از این ابزار سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و بفهمید که آیا سایت شما موبایل فرندلی است یا خیر.

Viewport عرض صفحه را برای دستگاه مورد استفاده برای مشاهده آن تعیین می کند. با تعیین یک نمای صحیح، مطمئن می شوید که بازدیدکنندگان با دستگاه های خاص نسخه مناسب سایت شما را دریافت می کنند. عدم انجام این کار را ممکن است باعث شود سایت دسکتاپ به یک کاربر گوشی هوشمند با صفحه نمایش کوچک نشان داده شود. طراحی سایت با وردپرس برای کسب‌وکارها، به‌ویژه سایت‌های شرکتی، فروشگاهی و سازمانی، گزینه‌ای بسیار مناسب است. این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد که سایت‌هایی حرفه‌ای و کاربرپسند بسازید، و در عین حال امکاناتی مانند درگاه‌های پرداخت اقساطی، ماژول‌های مختلف و بهینه‌سازی سئو را در اختیار داشته باشید. با توجه به محبوبیت و قدرت وردپرس، بسیاری از کسب‌وکارها به سمت استفاده از این پلتفرم می‌روند تا سایت‌های خود را طراحی کنند و در بازار رقابتی آنلاین به موفقیت برسند.

استفاده از این کلمات باعث می‌شود که از نظر معنایی، گوگل متوجه شود صفحهٔ شما دربارهٔ چیست و پاسخ کدام نیاز کاربر است. لینک‌های شکسته در ویکی‌پدیا یک فرصت طلایی برای لینک‌سازی هستند که به‌طور مستقیم به بهبود سئو کمک می‌کند. ویکی‌پدیا به‌عنوان یکی از معتبرترین منابع آنلاین، به دلیل حجم زیاد مطالب، همیشه با چالش لینک‌های شکسته مواجه است. شما می‌توانید از این ضعف به‌عنوان تکنیک سئو استفاده کنید تا با یافتن لینک‌های مرده در مقالات، آن‌ها را با لینک‌های فعال و مرتبط (شامل لینک‌های وب‌سایت خودتان) جایگزین کنید. این کار نه تنها ارزش بالایی به محتوا می‌افزاید، بلکه به شما امکان می‌دهد لینک‌سازی طبیعی و بدون اسپم داشته باشید. به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از وبسایت پرش مارکتینگ، به شما آموزش دهیم که چگونه سایت خود را برای موبایل بهینه کنید و تجربه کاربری بهتری برای کاربران خود رقم بزنید.

ربات‌های خزنده گوگل لینکی را دنبال می‌کند که در نهایت به یک خطا (مانند خطای 404) می‌رسد. فشرده‌سازی کدهای قالب معمولا از طریق افزونه‌ها انجام می‌شود اما باید دقت داشته باشید که تنظیمات نادرست در فشرده‌سازی کدها می‌تواند باعث خراب شدن قالب وب‌سایت شود. در لینک‌سازی داخلی حتما از صفحات مرتبط به یکدیگر لینک بدهید تا تاثیر بهتری داشته باشد انکرتکست‌های مورد استفاده باید با صفحه‌ای که به آن لینک می‌دهید ارتباط داشته باشند. به جرات میتوان گفت یکی از تکنیک های مفید سئو عنوان جذاب است چون عنوان اولین چیزی که در موتور گوگل از سایت ها دیده میشود هرچی عنوان جذاب تر و گیرا تر باشه احتمال وسوسه شدن و کلیک کردن مخاطب افزایش پیدا میکند. اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدی‌تر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب می‌شوند.

ابزارهای تست سازگار با موبایل مختلفی هستند که میزان تطبیق بودن یک وب سایت در تلفن همراه را به سرعت اندازه ‌گیری می‌کنند و اکثراین ابزارها می‌توانند راه‌هایی برای بهتر و سریع­تر جلوه دادن وب سایت‌ها در تلفن همراه پیشنهاد کنند. (و صادقانه بگوییم، این موضوع فراتر از یک مشکل ساده است!) سایتی که فقط برای دسکتاپ طراحی شده باشد، برای کاربران موبایلی تقریباً بی‌فایده است. استفاده مناسب از تگ های هدینگ یا هدر (H1 تا H6) هم یکی از همین جزئیات است. بسیاری از نکات ارائه شده در این راهنما تا کنون بر روی قابلیت استفاده و سرعت متمرکز شده اند و اثر افزودنی دارند، اما تغییراتی وجود دارد که می تواند مستقیماً بر نحوه نمایش سایت شما در نتایج جستجوی موبایل تأثیر بگذارد. نکته شماره یک برای بهینه سازی سرعت سایت موبایل شما این است که روی میزبانی وب بهتر سرمایه گذاری کنید. بسیاری از سایت ها بر روی هاست های مقرون به صرفه ای اجرا می شوند که فضای زیادی از سرور را با سایر وب سایت ها به اشتراک می گذارند که می تواند باعث کند شدن سرعت سایت آنها شود.

اما نگران نباشید چرا که این افت کوتاه مدت خواهد بود و بعد از مدتی شاهد برگشت رتبه خود یا حتی رتبه‌‌ای بهتر از رتبه قبلی خود خواهید بود. گوگل سایت‌هایی را که از پنجره‌های بازشو یا میان‌افزارهای بزرگ برای تبلیغ خبرنامه، فرم‌های ثبت‌نام یا تبلیغات استفاده می‌کنند جریمه می‌کند. با این وجود زیاد مشاهده می شود که برخی سایت های بزرگ این اشتباه را انجام می دهند. هر درخواستی که سایت شما باید انجام دهد بر سرعت سایت شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که باید روی کاهش این درخواست‌ها برای بهبود سایت تلفن همراه خود کار کنید.

شما نه تنها صفحه قدیمی خود را با محتوای تازه و لینک‌های جدید به روز می‌کنید و ارتباط بین آن‌ها ایجاد می‌کنید، بلکه شما در حال افزودن لینک‌هایی به محتوای جدید خود نیز هستید. هیچ چیز بدتر از گشت و گذار در سایتی نیست که استفاده از آن دشوار باشد. در حقیقت، پس از بیش از چند ثانیه ناامیدی، اکثر مخاطبان سایت را ترک کرده، گوگل نیز نتایج دیگری به کاربر ارائه خواهد داد و کاربران جذب سایت رقبای شما خواهند شد. مواردی مانند لینک‌های مرده، صفحات خطا و ساختارهای بی‌نظم سایت بر بی‌رغبتی کاربر تاثیر می‌گذارد. بلافاصله پس از انجام تغییر به HTTPS، ممکن است شاهد افت رتبه وب سایت و عملکرد نتایج جستجو باشید.

به عنوان مثال، آنها ممکن است کلمات کلیدی را هدف قرار دهند که مشتریان شما آنها را جستجو نمی کنند. یا شاید آنها در حال رتبه بندی برای کلمات کلیدی فوق رقابتی هستند که شما قادر به رتبه بندی برای آنها نخواهید بود. در هر صورت، باید مجموعه ای از کلمات کلیدی که برای کسب و کار شما منطقی هستند را انتخاب کنید. کلمات کلیدی seed را در یک ابزار وارد کنید یا کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اند. ابتدا یک سایت رقیب را پیدا کنید که در حال حاضر رتبه خوبی در گوگل داشته باشد. به این ترتیب، شما سایت‌هایی را مهندسی معکوس می‌کنید که از قبل می‌دانند چه کاری انجام می‌دهند.

به جای نوشتن یک پست جدید، چرا آن را به یک پست موجود اضافه نکنیم؟ تصاویر را به روز و نکات جدیدی به محتواهای قبلی اضافه کنید و آنها را بروزرسانی کنید. برای اطمینان از اینکه پست جدید توجهی را که شایسته آن است به خود جلب کرده است، با ارسال ایمیل به مشترکان خبرنامه خود بازاریابی ایمیلی خود را استارت بزنید و در شبکه های اجتماعی هم آن ها را به اشتراک بگذارید. پس بدون نگرانی از بابت سئو موبایل سایتتان، همین حالا اطلاعات خود را از طریق فرم زیر در اختیار ما قرار دهید تا کارشناسان ما در اولین فرصت ممکن با شما تماس بگیرند. البته بهینه سازی سورس، باید توسط یک برنامه نویس خبره و باتجربه انجام شود. آن هم مطلقا پس از تهیه بک آپ از سایت و کسب اطمینان از اینکه حذف کدهای مد نظرتان آسیبی به سایت وارد نمی‌کند.

کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌های مترادف به کار می‌برند. سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. از طرفی، شما می‌توانید در نتایج جست‌وجوی عبارت‌های بیشتری ظاهر شوید و اپلیکیشن خودتان را به افراد بیشتری معرفی کنید. بنابراین چگونه می توانید به آن صفحات رونق دهید تا به صفحه اول بروند؟ از لینک های داخلی استفاده کنید. مطالعه اخیر Backlinco در Google CTR نشان داد که کمتر از 1٪ از جستجوگران Google در صفحه دوم قرار می گیرند. ابزارهایی مانند Google Mobile-Friendly Test و PageSpeed Insights به شما کمک می‌کنند تا مشکلات را شناسایی کنید.

پس احتمال ماندن آن‌ها در سایت و خرید کردن از شما هم افزایش پیدا خواهد کرد. استفاده از AMP (صفحات موبایلی سریع) و PWA (اپلیکیشن‌های پیشرفته وب) دو روش نوین برای بهبود عملکرد سایت موبایلی هستند. AMP باعث می‌شود صفحات شما سریع‌تر بارگذاری شوند و PWA امکانات اپلیکیشن‌های بومی را به سایتتان اضافه می‌کند. این دو قابلیت به‌طور مستقیم در افزایش رضایت کاربران و رتبه شما در گوگل تأثیر دارند. مقاله راهنمای کامل بهینه‌سازی سایت، که آموزش پایه سئو می‌باشد را بخوانید.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/