گام به گام آشنایی با مفاهیم پایه سئو

آموزش سئو رایگان از صفر تا صد + مسیر یادگیری پی ام سئو

بعد از اینکه گوگل با الگویتم‌های بالا توانست که سایت‌هایی که هیچ کمکی به مخاطبان نمی‌کردند را شناسایی کند و از دسترس خارج کند، نیاز پیدا کرد که بتواند نیاز کاربران را درک کند. به همین جهت نیاز به یک هوش مصنوعی پیدا کرد تا بتواند مخاطب را درک کرده و بر اساس سوابق جستجوهای کاربران، علایق آنها را پیدا کند و نتایجی مطابق با علایق و خواسته‌های کاربران را نشان دهد. برای دستیابی به این منظور، الگوریتم رنک برین (Rank Brain) را بوجود آورد. با وجود الگوریتم رنک برین، گوگل توانست تا نیاز کاربران را تا حد بسیار زیادی شناسایی کند و بتواند نتایجی مطابق خواسته آنها را نشان دهد. فرض کنید که شما برای یکی از صفحات سایت خود یک محتوای ویدئویی تهیه کرده­اید. در مثالی دیگر فرض کنید که شما در شبکه­های اجتماعی فعالیت می‌­کنید و محتوایی را که تولید می­‌کنید به اشتراک می­‌گذارید.

سرعت یک صفحه به صورت مستقیم جز عوامل رتبه بندی گوگل نیست، اما در واقع این مورد جز UX یا سیگنال های تجربه ی کاربریه که غیر مستقیم روی رتبه بندی تاثیر میزاره. این نقشه به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا تمام صفحات وب‌ سایت شما را به راحتی پیدا کنند و بررسی کنند. این فرآیند با هدف جلب نظر مخاطبان و موتورهای جستجو مانند گوگل، به منظور افزایش ترافیک، تعامل و در نهایت، دستیابی به اهداف بازاریابی( کسب رتبه های بالاتر در نتایج سرپ) انجام میشه. من برای کلمه آموزش سئو انجام دادم شما میتونید برای تمرین بیشتر برای کلمه آموزش سئو رایگان یا بهینه سازی سایت و… انجام بدید. یکی از بزرگ‌ ترین مزایای سئو، افزایش دیده شدن وب‌سایت در میان جستجوهای مرتبط است.

برخلاف تبلیغات که تعداد کلیک‌ها را به‌صورت ناگهانی افزایش می‌دهند، انجام سئو در طولانی‌مدت اثر خود را در افزایش ورودی و تعداد کلیک‌های وب‌سایت نشان می‌دهد. بنابراین باید برای دیدن نتیجه سئو کمی صبور باشید اما در عوض هزینه کمتری برای بازاریابی صرف می‌کنید و در صورت اجرای درست استراتژی‌های سئو، ارزش برند و سرمایه بازگشتی را به‌میزان زیادی افزایش می‌دهید. ایجاد لینک‌های داخلی بین صفحات مختلف سایت برای بهبود ناوبری کاربران و انتقال اعتبار بین صفحات. سئو داخلی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سئو است که مستقیماً روی محتوای وب‌سایت شما تمرکز دارد. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا رفتار کاربران را در سایت خود تحلیل کنید.

هدف از سئو، ارتقای رتبه وب سایت در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط است. با استفاده از تکنیک های سئو، می توانید ترافیک ارگانیک وب سایت خود را افزایش داده و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. به طور خلاصه، سئو به شما کمک می کند تا وب سایت خود را در دنیای دیجیتال به نمایش بگذارید و به موفقیت برسید. اما اگر می‌خواهید دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر از این ابزار استفاده کنید، می‌توانید خرید اکانت کیورد پلنر را در نظر بگیرید. با این اکانت، به داده‌های دقیق‌تری دسترسی خواهید داشت که می‌تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از روندهای جستجو و رفتار کاربران داشته باشید.

استفاده درست و بجا از این تکنیک‌ها می‌تواند شما را از دیگر سئوکاران متمایز کند. این نوع از تکنیک‌ها تا حد زیادی با آزمون و خطا به دست می‌آیند، البته اگر آموزش سئو خوبی را دنبال کرده باشید، تا حد زیادی می‌توانید خطا‌ها را کاهش دهید. ما برای شما کاربران در وب سایت SEOEDU‌ دوره‌هایی را جهت یادگیری سئو محتوا درنظر گرفته‌ایم که شامل “دوره آموزش رپورتاژ آگهی” و آموزش “تولید محتوا و سئو محتوا” می‌باشند. در تعریف دیگر همچنین می‌توان گفت به مجموعه اقداماتی که برای بهینه‌تر کردن وضعیت محتواهای درون یک سایت انجام می‌شوند،‌ سئو داخلی یا On-Page SEO‌ گفته می‌شود. این کارها اثرات مختلفی دارند که از آن جمله می‌توان به افزایش نرخ تبدیل در سئو،‌ کاهش نرخ بانس ریت،‌ غنی سازی محتوا و افزایش کیفیت آن اشاره کرد.

همان‌طور که در فهرست بالا مشاهده کردید، استراتژی سئو چیز جدایی از تکنیک‌های مختلف انجام سئو نیست. آنچه در تدوین استراتژی سئو اهمیت دارد، نظم بخشیدن به اقدامات انجام شده و اولویت‌بندی آن‌ها است. به‌عنوان کارشناس سئو باید بتوانید با بررسی دقیق وضعیت وب‌سایت، برای انجام اقدامات مختلف سئو، تغییر یا حذف تکنیک‌ها در سطح گسترده برنامه ریزی کنید. توصیه ما استفاده از ۶۵ کاراکتر یا کمتر است تا مطمئن شوید موتور جستجو تمام بخش‌های آن را به کاربران نمایش می‌دهد. فراموش نکنید که نام برند نیز به‌عنوان یک کلمه مجزا در عنوان سئو شمرده می‌شود. به عنوان مثال فرض کنید که صفحه مربوط به فروش شلوار در سایت شما رتبه ۲ گوگل است.

صفحات مهم سایت شما، مانند صفحه اصلی، صفحات دسته بندی، و صفحات محصولات یا خدمات شما، باید لینک های بیشتری دریافت کنند. ساختار وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که کاربران و موتورهای جستجو به راحتی بتوانند در آن حرکت کنند. یک ساختار سلسله مراتبی یا به اصلاح مسطح با دسته بندی های واضح، ناوبری آسان را برای کاربران فراهم می کند. اگر از مرحله ی اول یادتون باشه کلمات کلیدی که برای حوزه آموزش سئو در سرچ باکس دیدیم، تقریبا با این کلمات یکی هستن. سایت MOZ واقعا موارد سئو را به ساده­ ترین و لذت­ بخش­ترین روش موجود ارائه می­دهد و بهترین منبع برای شروع آموزش سئو می باشد.

واکنش‌گرا بودن سایت بدین معناست که این پلتفرم برای تمامی دستگاه‌های موجود نظیر لپ تاپ، تبلت، گوشی همراه و … طراحی شده است. در نتیجه کاربر از دستگاه‌‌های مختلف برای مشاهده سایت و دسترسی به امکانات آن مشکلی نخواهد داشت. اینجاس که میگن، سئو از نون شب هم برای کسب و کارها تو سال 2024 واجب‌تره. کسب رضایت کاربر و موتور‌های جستوجو دو عاملی هستند که یک سایت را به موفقیت نزدیک می‌کنند. اما تعدادی از الگوریتم‌ها و آپدیت‌های گوگل خیلی مهم و تاثیرگذار هستند و باید با نحوه کارکرد آن‌ها آشنا باشیم. بدیهی است بخش اعظمی از یادگیری، پیاده‌سازی و کسب تجربه است و تا نکاتی که آموخته‌اید را پیاده‌سازی نکنید در واقع یادگیری شما تکمیل نشده است.

شما زمانی می‌توانید از گوگل درآمد داشته باشید که سایت خود را سئو کرده باشید و در نتایج اول گوگل قرار گرفته باشید. اگر شما یک شرکت خدماتی هستید و قصد فروش محصولات و یا ارائه خدمات به کاربرانتان دارید، هدف سایت شما باید نمایش سرویس‌هایتان و فروش آنها به کاربر باشد. در ادامه درمورد استراتژی سئو سایت‌های مختلف توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. البته برخی از افراد سئو خارجی را همزمان با سئو داخلی پیش می برند و این موضوع را روی نام برند و لینک سازی خارجی برای صفحه ی اصلی آغاز می کنند. به صفحاتی که در جریان مناسبت‌ها یا وقایع خاص ایجاد شده و معمولا برای فروش یک محصول یا ارائه خدمات با یک تخفیف جذاب طراحی می‌شوند، صفحه لندینگ جشنواره می‌گویند.

این حوزه شامل درک نحوه کار موتورهای جستجو، شناسایی مخاطبان هدف و کلمات کلیدی، بهینه سازی محتوای وب سایت و بهبود رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو است. این آموزش را می‌توان از طریق دوره‌های آنلاین، کارگاه‌ها، سمینارها یا به صورت خودآموز با استفاده از منابعی مانند وبلاگ‌ها، فیلم‌های آموزشی و کتاب‌های الکترونیکی دریافت کرد. «سئو» (SEO) شکلی از بازاریابی دیجیتال و مجموعه تکنیک‌هایی برای بهبود ساختار و محتوای وب‌سایت در صفحه نتایج جستجو است. در نتیجه انجام درست و اصولی سئو، وب‌سایت‌ در جایگاه‌های بالای صفحه نتایج به کاربران نمایش داده می‌شود. در دنیای دیجیتال امروز، سئو نقش حیاتی در بیشتر دیده شدن محتوای وب‌سایت و محصولات و خدمات کسب و کار ایفا می‌کند.

در این صفحات بیشتر سعی می‌کنیم موضوعات جذابی از نظر کاربران انتخاب کنیم تا برای آن‌ها مقاله بنویسیم. ضمن اینکه یک سایت فروشگاهی اگر تیم تولید محتوای بزرگی نداشته باشد؛ نمی‌تواند بیش از ۳ دسته‌بندی داشته باشد. یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند. برای موفقیت در حوزه سئو علاوه بر علاقه و پشتکار به مهارت‌های فنی و تحلیلی قوی نیاز دارید.

البته توجه داشته باشید قبل از اینکه از این کد استفاده کنید مطمئن شوید آدرس‌های https روی سایت شما قابل دسترس است. برای اینکه در سایتتان صفحات تکراری بوجود نیاید باید تمام آدرس‌های سایتتان را از آدرس بدون https به حالت https ریدایرکت ۳۰۱ کنید. در ادامه توضیح می‌دهم برای هر کدام از این پلتفرم‌ها چگونه باید از اسکیما مارک‌آپ به صورت اصولی استفاده کنید. برای استفاده صحیح و مناسب از اسکیما مارک‌آپ ابتدا باید توجه کنید از چه پلتفرمی برای سایتتان استفاده می‌کنید. بنابراین توصیه می‌کنم تا زمانی که دقیقا نمی‌دانید چکار می‌کنید از این فایل استفاده نکنید.

ما در این صفحه از وبسایت SEOEDU سعی داریم تا آموزش صفر تا صد سئو رایگان را برای شما آماده کنیم و برای همین نیاز داریم تا برای تکمیل موضوعات این مقاله از شما کمک و حمایت دریافت کنیم. هر ایده و موضوعی درمورد پیشرفت و تقویت این صفحه را پذیرا هستیم و شما میتوانید موضوعات ناقص این محتوا را در بخش نظرات به ما اطلاع دهید تا آموزش صفر تا صد سئو رایگان را برای شما تکمیل و بدون نقص نماییم. بله صدرصد؛ شما می‌توانید سئو سایت خودتان را شخصات انجام دهید اما باید آن را به صورت اصولی و حرفه‌ای آموخته یا کاملا مسلط باشید. ما در مجموعه SEOEDU به آموزش حرفه‌ای سئو سایت پرداخته‌ایم و اطلاعات و نکات بسیار مهمی در مورد آن به شما آموزش داده‌ایم. اگر میخواهید سایت خود را بهینه کنید و در قبال آن هزینه زیادی پرداخت ننمایید، پیشنهاد می‌کنیم از محصول آموزش جامع سئو ما استفاده کنید.

زمان لازم برای یادگیری سئو به دانش اولیه، تجربه و منابع شما بستگی دارد. اگر مبتدی هستید، ممکن است 3 ماه طول بکشد تا اصول سئو را فرا بگیرید، اما اگر تجربه دارید، زمان کمتری نیاز خواهید داشت. شما می توانید برای دسترسی به یک کورس آموزشی جامع،‌ از دوره جامع آموزش سئو SEOEDU‌ استفاده کنید. توجه کنید که این دوره آموزشی شامل 10 سرفصل برای پوشش تمام آنچه در یک پروژه واقعی به آن نیاز دارید می‌باشد. از سوی دیگر به صورت هفتگی مدرس این دوره به کوچینگ دانشجویان و بررسی وضعیت آنها پرداخته و ایرادات آنها را به صورت عملی بررسی می‌کند. یکی دیگر از نشانه‌هایی که می‌توانید از طریق آن، بهبود سایت خود را ارزیابی کنید، مشاهده تغییرات نرخ بانس ریت است.

این امر باعث افزایش نرخ پرش (bounce rate)  سایت شما شده و موتورهای جستجو، تشخیص می­دهند که سایت شما معتبر نیست و شما رتبه سایت را از دست می‌­دهید. در انتخاب عنوان برای صفحات خود باید دقت بسیار بالایی داشته باشید، چرا که این عناوین معرف سایت شما هستند. عنوان صفحات باید دو تا شاخصه اصلی داشته باشند، اول اینکه در عنوان حتماً از کلمه کلیدی مربوط به آن صفحه استفاده کنید. دوم باید بقدری جذاب باشد که بتواند توجه و نظر کاربران را به خود جلب کند تا کاربران وارد آن صفحه شوند. اولین موردی که در سئو داخل بسیار مهم است،‌ عنوان­‌هایی است که شما برای صفحات خود انتخاب می‌­کنید.

در واقع آموزش‌ سئو به زبان ساده، به معنای اموزش به‌ کارگیری تاکتیک‌ های مختلف برای جلب توجه کاربران به وب‌ سایت شما با هدف بهبود رتبه‌ بندی در نتایج جستجو ارگانیک (غیر پولی) انجام می‌شود. اسکیما مارک آپ‌ها یا نشانه گذاری طرحواره، شکل جدیدی از بهینه سازی‌ها توسط گوگل است که نخستین بار در سال 2011 در موتورهای جستجو گوگل، Bing و یاهو ایجاد شدند. اسکیما کد می‌تواند به شما کمک کند تا داده‌های سایت خود را به صورت ساختار یافته به گوگل نمایش داده شوند. به این نکته توجه کنید که Schema Markup، کدی (HTML) است که به درک موتورهای جستجو از محتوای شما کمک می‌کنند. این در حالی است که Rich Snippetها، نتایج یا داده‌هایی هستند که شما آنها را در نتایج گوگل مشاهده می‌کنید. برخی از انواع اسکیما‌ها عبارتند از مقالات، کسب و کارهای محلی، نقد و نظرات، سوالات متداول.

خیلی‌ها فکر می‌کنن سئو فقط به معنی گرفتن رتبه بهتر توی گوگله، اما در واقع هدف اصلی اینه که ترافیک سایت رو به سمتی هدایت کنی که به نتایج واقعی و اهداف تجاری منجر بشه. این مقاله بهت کمک می‌کنه تا بدونی چطور به‌جای تکیه بر شانس و پراکنده عمل کردن، یه استراتژی دقیق و هدفمند برای سئوی سایتت داشته باشی. در فهرست زیر خیلی مختصر به چند دلیل برای یادگیری سئو و کسب درآمد از آن برای افراد اشاره کرده‌ایم که آشنایی با آن‌ها شما را بیشتر به یادگیری سئو ترغیب می‌کند. هرچه در صفحه نتایج (SERP) در جایگاه‌های بالاتری ظاهر شوید، برند یا وب‌سایت شما بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد. هرچه بیشتر در معرض دید باشید، بیشتر هم دیده می‌شوید و شناخت و آگاهی کاربران و مشتریان احتمالی نسبت به کسب و کار شما بیشتر می‌شود. آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات پایه در سئو پیش‌نیاز بعدی برای یادگیری سئو است و باید زمانی را به آن اختصاص دهید.

ابعاد بزرگ‌تر از اندازه نمایش باعث افزایش حجم و کندی بارگذاری می‌شود. این نوع کش معمولاً توسط شرکت‌های ارائه‌ دهنده میزبانی وب (هاستینگ) مدیریت می‌شود و نیازی به پیکربندی دستی توسط مدیر سایت ندارد. ذخیره‌سازی یا کش (Cache) فرآیندی است که طی آن بخش‌هایی از یک وب‌ سایت (مانند تصاویر، فایل‌های CSS و JavaScript) به صورت موقت ذخیره می‌شوند تا در بارگذاری‌ های بعدی سریع‌تر ارائه شوند. اگر هاست شما از زمان پاسخگویی سرور ضعیفی برخوردار باشد، حتی با بهینه‌ سازی‌ های دیگر هم نمی‌توان به‌طور قابل توجهی این مشکل را برطرف کرد. تعداد زیاد لینک ها می تواند گیج کننده باشد و به عنوان اسپم تلقی شود. در عوض، لینک ها را به صورت استراتژیک و در جاهایی که منطقی هستند قرار دهید.

در خصوص الگوریتم‌ها می‌توان اینجور بیان کرد آنها مثل قوانین جامعه هستند و اگر شما در مرتکب جرم و خطایی شوید، مجازات خواهید شد. در خصوص الگوریتم‌های گوگل نیز در صورت ارتکاب خطا و یا جرم شما مجازات خواهید شد که به اصطلاح شما پنالتی خواهید شد. برای اینکه به پنالتی دچار نشوید، باید تا قوانین مربوط به هر الگوریتم را بدانید که ما در پابلیکا در جلسات آینده به شما آموزش خواهیم داد. نمونه کارهایی از پروژه‌های آزمایشی خود بسازید و آن‌ها را در پلتفرم‌های آنلاین به اشتراک بگذارید. دقت کنین که همیشه باید تنها یکی از این افزونه‌ها را فعال کنین، زیرا استفاده هم‌ زمان از چند افزونه کش می‌تواند باعث تداخل و مشکلات در سایت شود. اگر از وردپرس استفاده می‌کنین، می‌تونید از افزونه‌هایی مثل WP Rocket یا W3 Total Cache برای مدیریت و بهینه‌سازی کش مرورگر بهره ببرین.

انتخاب یه شرکت سئو خوب می‌تونه کلی در زمان و هزینت صرفه‌جویی کنه، چون اگه تکنیک‌های اشتباه استفاده بشن، ممکنه بیشتر از اینکه به سایتت کمک کنن، بهش آسیب بزنن. فراموش نکنید که بهتر است این عبارات و اصطلاحات را در کنار مفهوم انگلیسی آن‌ها یاد بگیرید زیرا بسیاری از منابع یادگیری سئو انگلیسی هستند و برای استفاده از آن‌ها باید انگلیسی اصطلاحات را نیز بلد باشید. تگ هدینگ در کلاً ۶ تگ دارد که از H1 به عنوان مهمترین تگ در هر صفحه شروع شده و تا تگ H6 که موضوعی با کمترین اهمیت، درجه بندی می­‌شود. دقت داشته باشید که شما در هرصفحه، فقط می­توانید یک تگ H1 داشته باشید چرا که در هر صفحه فقط یک موضوع بسیار مهم وجود دارد و بقیه موضوعات به عنوان زیرعنوان­های موضوع اصلی مطرح می­‌شوند. نکته­ای که باید به آن دقت کنید این است که کلمات کلیدی نیز حتماً باید در توضیحات صفحات شما نیز وجود داشته باشد.

پس طبق این صحبت‌ها باید حواستان باشد قالب سئو شده HTML را تهیه کنیم و یا هنگام کدنویسی به شخص برنامه نویس تذکر دهیم که قواعد سئو HTML را نیز در نوشتن کدها رعایت کند. بهترین گزینه برای پیدا شدن شما جلو دید آن مشتری که به دنبال شما می گردد این است که شما را در سرچ گوگل پیدا کرده و به شما اعتماد کند. هرگز این اتفاق خوب رخ نمی‌دهد مگر اینکه شما در جلو چشمان مشتری خود باشید. به همین دلیل این که چه اتفاقاتی در سرچ گوگل می‌افتد برای ما خیلی مهم و ضروری است. ما برای اینکه اعتبار و ارزش یک نفر را بسنجیم، توجه می‌کنیم که اطرافیانش راجب او چه چیز‌هایی می‌گویند و همچنین توجه می کنیم این فرد از نظر دور و اطرافیانش چطور آدمی است.

سئو24 یک شرکت حرفه‌ای و معتبر در زمینه آموزش سئو است که با داشتن یک تیم مجرب و کارآزموده، محتوای آموزشی بسیار باکیفیت در حوزه سئو ارائه می‌دهد. این شرکت سعی دارد با ارائه اطلاعات مفید و جدید به افراد علاقه‌مند کمک کند که در زمینه سئو به مهارت‌های لازم برسند. سئو تکنیکال نه تنها به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند بلکه به شما نیز کمک می‌کند تا تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبان خود رقم بزنید. وقتی وب‌سایت شما از نظر فنی بهینه شده باشد صفحات سریع‌تر بارگذاری می‌شوند و ساختار آن‌ها برای کاربران و موتورهای جستجو قابل درک‌تر است. سئو خارجی یکی از مهم‌ترین بخش‌های بهینه‌سازی سایت است که نباید از آن غافل شد.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/